Regarding CYUSB3314 BC1.2 setting by pin strap.

Tip / Sign in to post questions, reply, level up, and achieve exciting badges. Know more

cross mob
YuMa_1534086
Level 7
Level 7
Distributor - Macnica (Japan)
500 replies posted 250 sign-ins 10 likes received

Dear Cypress.

I have questions about pin strap setting for BC1.2.

Please confirm and answer below questions.

Q1)

Could you please let us know how to enable BC1.2(SDP, DCP, CDP) by using pin strap?

Q2)

When CDP desabled, does DCP become disable in this time?

Or does DCP become enable?

Q3)

Is there a way to enable DCP only by using pin strap?

Q4)

Is it possible to control all BC1.2 modes(SDP, DCP, CDP) with only pin strap setting?

Q5)

Below is Table 6 of DS.

Two conditions are listed under the condition of strapped ‘0’.

Refer to below table, CDP becomes enabled or disabled at strapped ‘0’.

I could not understand a meaning of below table.

What should I think about CDP pin strap setting?

pastedImage_0.png

Best Regards.

Yutaka Matsubara

0 Likes
1 Solution

A1.

はい、データシートに記述されている通り、CDPだけがピンストラップで設定可能です。

A2.

いいえ、DCPだけを有効にすることは可能です。

「You can set DCP or CDP on each port.」という文章が短すぎて正しく意図が伝わりませんでした。すみません。

意味としては、各ダウンストリームポートはDCPかCDPかSDPのいずれかとして機能するということを言っています。

AN92554をご参照ください。以下の記述がPage6にございます。

”HX3 はグローバルおよび独立した (それぞれの個別ポート用)ポート パワーコンフィギュレーション オプションの両方を提供して充電サポート (SDP, CDP またはDCP) を制御します。

グローバル コンフィギュレーション オプション「BC_ENABLE」はすべてのダウンストリーム ポートの充電サポートを制御するために使用されます。このビットがクリアされた時、すべてのダウンストリーム ポートはSDP として動作します。

「BC_ENABLE」が「1」にセットされた時、それぞれの個別のダウンストリーム ポートの充電サポートはポートのコンフィギュレーション オプション 「DCP_EN」と「CDP_EN」によって異なります。”

A3.

各ダウンストリームポートはDCPかCDPかSDPのいずれかとして機能しますので、複数のモードが同時並行で機能はしませんが、CDP_ENとDCP_ENを同時に1にすることは可能です。

A4.

はい。全てご認識いただいている通りです。

Hirotaka Takayama

View solution in original post

0 Likes
5 Replies
HirotakaT_91
Moderator
Moderator
Moderator
500 replies posted 250 replies posted 100 replies posted

Hi,

A1.

Refer to page 24 on the datasheet.

HX3 can be configured by using one of the following:

■ eFuse (one-time programmable memory)

■ Pin-Strap (read configuration from dedicated pins at power on)

■ External I2C slave such as an EEPROM

■ External I2C master

A2.

You can set DCP or CDP on each port.

A3.

No, there is not.

A4.

I said No on Answer 3, so it is also No.

A5.

Please look at remark [15]: DSx_CDP_EN will be active LOW input when PWR_SW_POL is set to active LOW; similarly DSx_CDP_EN will be active HIGH input when PWR_SW_POL is set to active HIGH.

That is,

PWR_SW_POL = LOW and DSx_CDP_EN = 0, DSx' pin CDP is enabled.

PWR_SW_POL = LOW and DSx_CDP_EN = 1, DSx' pin CDP is disabled.

PWR_SW_POL = HIGH and DSx_CDP_EN = 0, DSx' pin CDP is disabled.

PWR_SW_POL = HIGH and DSx_CDP_EN = 1, DSx' pin CDP is enabled.

Best regards,

0 Likes
Level 7
Level 7
500 replies posted 250 sign-ins 10 likes received

Q1

ピンストラップで設定できるのはCDPだけ、という事でしょうか?

SDP、DSPはピンストラップでは設定できないのでしょうか?

Q2

DCPだけを有効にする方法はないとの事ですが、

下図のDCP_EN[3:0]だけを"1"にしてDCPだけを有効にする事も出来ない、という事なのでしょうか?

pastedImage_0.png

Q3)

CDPを無効にした時、DCPは無効、有効どちらになるのでしょうか。

EEPROMの設定値によるのでしょうか?

ただDCPだけを有効にする方法はないとの事でしたので、

CDPを無効にした場合はDCPは必ず無効になるのでしょうか?

Q4)

ピンストラップの設定でBC1.2の有効、無効の切り替えは出来ないという理解で良いでしょうか?

切り替える場合はEEPROMの設定を変更する必要がある、という理解で良いでしょうか?

また特に何もしなければデフォルト値が"1"なのでBC1.2は有効になっているという理解で良いでしょうか?

pastedImage_1.png

0 Likes

A1.

はい、データシートに記述されている通り、CDPだけがピンストラップで設定可能です。

A2.

いいえ、DCPだけを有効にすることは可能です。

「You can set DCP or CDP on each port.」という文章が短すぎて正しく意図が伝わりませんでした。すみません。

意味としては、各ダウンストリームポートはDCPかCDPかSDPのいずれかとして機能するということを言っています。

AN92554をご参照ください。以下の記述がPage6にございます。

”HX3 はグローバルおよび独立した (それぞれの個別ポート用)ポート パワーコンフィギュレーション オプションの両方を提供して充電サポート (SDP, CDP またはDCP) を制御します。

グローバル コンフィギュレーション オプション「BC_ENABLE」はすべてのダウンストリーム ポートの充電サポートを制御するために使用されます。このビットがクリアされた時、すべてのダウンストリーム ポートはSDP として動作します。

「BC_ENABLE」が「1」にセットされた時、それぞれの個別のダウンストリーム ポートの充電サポートはポートのコンフィギュレーション オプション 「DCP_EN」と「CDP_EN」によって異なります。”

A3.

各ダウンストリームポートはDCPかCDPかSDPのいずれかとして機能しますので、複数のモードが同時並行で機能はしませんが、CDP_ENとDCP_ENを同時に1にすることは可能です。

A4.

はい。全てご認識いただいている通りです。

0 Likes
Level 7
Level 7

回答有難う御座います。

EEPROMとピンストラップではどちらが優先されるのでしょうか?

ピンストラップの設定が優先されますでしょうか?

EEPROMの設定でSDPもしくはDCPになっていたとしても

ピンストラップでCDPを有効にするとそのポートはCDPとして動作しますでしょうか?

どうか宜しくお願いします。

0 Likes

データシートのConfiguration Optionsをご確認ください。

I2C マスター/スレーブのコンフィギュレーションはピンストラップのコンフィギュレーションをオーバーライドします。

ピン ストラップはeFuse コンフィギュレーションをオーバーライドします。

eFuse コンフィギュレーションは内部ROMコンフィギュレーションをオーバーライドします。

つまり、EEPROMが優先されます。

0 Likes